måndag 27 april 2009

You spread your disease when you come to my town

Kan inte låta bli att gilla de som har vandaliserat Gula villan, eller åtminstone dess yttre. Det är verkligen kul att de har skrivit saker som "Ateistisk revolution", "Jesus var homo" och "Homo okay". Måhända är det kränkande att det har gjort så, men det mesta de skrev är nästan på pricken mina egna åsikter. Typ emot religion och för fri sexualitet. Och ja, folk ska ha full rätt till att vara religiösa, men då ska folk i så fall ha rätt till fri sexualitet (sålänge det inte går över till sjuka saker som pedofili och dylikt), vilket många religiösa så vitt jag vet inte tycker. Men det är väl inget avslöjande à la Aftonbladet jag gör precis.

Spelschemat till Popadelica har kommit för övrigt, det är verkligen på gränsen till perfekt. Knappt en enda krock mellan sevärda artister, och då går det enkelt att prioritera. Men framför allt, det finns tid till att äta och supa i skogen, kanon!

Jag är oerhört sugen av hemskt kraftiga mått på att fira valborg vid Vättern på torsdag. Jag hoppas att fler är det, så det blir något bra av det.

Och jag har nog aldrig sett Ruben springa så fort som i eftermiddags. Och vilken spänst han visade upp!

Jag är för övrigt lite orolig för svininfluensan. Inte för att bli smittad utan för att den skulle förhindra resor och sådant för att försöka stoppa spridningen.

1 kommentar: