onsdag 22 april 2009

Turn back

Min ljumske gör i nuläget mer ont än vad den har gjort på kanske 2,5-3 år. Man blir ledsen. Frågan är om jag någonsin kommer att bli bra där, känns ytterst tveksamt nu efter att tidigare sakta ha förbättrats under flera år. Nu blir det alltså börja om från början, som att spola tillbaka klockan flera år. Jag kanske till och med kan förtjäna epitetet bakåtsträvare.

Den som gör mig frisk bjuder jag på 2 liter lyxcola från Lidl, se det som ett löfte. Och eftersom jag har fått nog av alla sjukgymnaster, naprapater, ortopeder och allt vad det heter, eftersom deras respektive rehabträning inte hjälpte något, så kommer det bli jag själv som fixar ljumsken vilket i sin tur innebär att jag köper den där colan till mig själv. Win-win-situation är vad det är, tror jag. Jag blir frisk och jag får cola!

Skulle kanske tagit det lite lugnt på stafetten på idrotten idag. Fast vi vann ju, tack vare mina brutala spurter, så det kanske inte var i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar