fredag 10 april 2009

Tristesse/Joie

Ahlen tillbringade 90 minuter i början av eftermiddagen med att vara på lång och skön skogspromenad med Hjördis (här vill Firefox ordlista att det ska stå "Hårddisk"...). Ahlen kunde lite besviket konstatera att vitsippsfälten som Bondberget är oerhört överkompenserat med så här års inte hade börjat blomma än. Lite tråkigt kan tyckas, men om några veckor bör i princip hela marken vara vit.

Ahlen är för övrigt klar med sin debattartikel. Nu kanske någon tänker att Ahlen har varit ute i ovanligt god tid, men så är icke fallet. Ni vet kanske att debattartikeln ska skickas in senast 23.59 måndag, och då sitter jag med största sannolikhet i bilen på väg hem från Skåne, dit jag för övrigt åker i morgon. Visst, en dag hade jag tillgodo, men jag måste även fixa talet idag, så jag har varit relativt lat som vanligt. Visserligen har jag läst bok på franska också under lovet, och det är inget som går som på räls precis.

Under eftermiddagen kommer Ahlen varva skrivning och övning av talet, kanske ute i solen på altanen, med att plugga in den franska texten till Je veux te voir. Sången är ju trots allt på franska, och dessutom förstår ingen alla obsceniteter då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar