fredag 17 april 2009

Do you wanna drink some alcohol?

Idag var det tänkt att jag skulle fika med Camilla. Upp mot en timme hade vi räknat ut att vi hade på oss innan hennes kille skulle anlända via buss. Tyvärr underskattade jag vår klasstid med tillhörande fika (Vadå, två fikasessioner är väl ingenting? Jag behöver äta upp mig!). Efter att ha börjat ungefär en kvart för sent, och dragit ut på tiden eftersom det inte passade för vissa att hålla tyst när Samone som vanligt försökte styra upp allt (Samone ska för övrigt ha beröm för att hon står ut med att vara ordförande och trots de katastrofala förutsättningarna gör ett bra jobb), så anlände jag till Hamnkanalen ungefär en kvart innan Camillas kille skulle komma. Vi snackar gott om tid till att fika, så det blev det ju inget av. Lite högkvalitativt prat hanns det åtminstone med under kvarten, och en kvart är alltid 15 minuter mer än noll minuter (såvida det inte är en knarkarkvart vi talar om). Fikat postponerades till någon gång i framtiden för övrigt.

-----

Igår sprang Ahlen av en slump på Debatt på SVT, tacka reklampauserna på TV6 för det (och tacka Ruben som tipsade mig om att sätta på TVn för att jag över huvud taget slog mig ned i den svarta fåtöljen i vardagsrummet). Debatt är ett lite småtrevligt program måste jag säga, denna kväll togs det upp ifall personer som skriver up p-piller till tjejer under 15 år ska dömas för medhjälp till våldtäkt, samt hur fotbollshuliganerna ska stoppas. Missade det mesta av det första ämnet tyvärr, men fick i alla fall se två inte allt för pålästa unga damer uttala sig i frågan: Nä men det är ju oftast inte så tycker jag att, asså unga tjejer vill ha preventivmedel för att "Oj, jag kanske blir våldtagen imorgon", det brukar inte vara så.

Kunde ingen tala om för henne att det trots allt alltid räknas som våldtäkt ifall en person över 15 år har sex med en under 15 år (även om rätten ser mellan fingrarna ifall åldersskillnaden är låg) och att det var det diskussionen handlade om? Man kanske ska uppdatera sig lite grann i ämnet om man ska ställa upp i direktsänd TV? Hennes kompis verkade inte mycket bättre, hon började prata om att p-piller kan användas mot mensvärk och dylikt, och fick då en rejäl tillrättavisning om att det inte ingick i disskussionen (sen om det var sant vet jag ej eftersom jag precis hade slagit på SVT 1). Sen tycker jag för övrigt att det är fel att åtala barnmorskorna för medhjälp våldtäkt, det lär ju i så fall öka antalet tonårsgraviditeter vilket inte är önskvärt enligt mig.

Borde i varje fall kolla mer på Debatt, tyvärr har jag ett växande beroende av att läsa nyheter på nätet som delvis hindrar mig.

-----

Fick ett meddelande på last.fm:
yo_wtf skrev:

hey sweetness :] im samantha

Den stora frågan är när jag började vara "sweetness", och framför allt varför en 21-årig tjej från USA känner sig tvungen att påpeka det? Nåja, en komplimang är ju alltid en komplimang oavsett vem den kommer ifrån, och jag råkar ju dessutom vara tämligen svag för sådana. Ett relativt säkert sätt att få mig på fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar