lördag 11 april 2009

And I'm in Lund again...

Ahlen befinner sig i nuläget i Lund, där han har ätit lite för mycket påskgodis. Ahlen är för övrigt trött som få, trots de två minimala kopparna kaffe han svepte till påsktårtan. Han var nämligen uppe till halv tre i natt för att skriva klart talet till svenskan, som inte alls blir bra då säkert 70% fick strykas för att hålla tidsgränsen. Sedan blev han väckt vid sju för att kunna lämna Sveriges Salt Lake City i någorlunda hyfsad tid, men det passade inte att sova mer än tio minuter i bilen (smart drag att inte stänga av iPoden...). Ahlen är dessutom fortfarande extremt förkyld, och känner sig som om han inte blir frisk förrän lagom till skolavslutningen ungefär.

Förutom att äta så mycket sötsaker att jag skulle kunna bli flickfavorit i Idol, har jag hunnit med en lång promenad med mamma för att studera staden Lund ur en students perspektiv. Något jag faktiskt inte hade gjort innan trots mina tidigare 6½ år här. Och lite inhandling av högst nödvändiga saker så som ett par jeans och en högkvalitativ skiva av CSS (var sugen på El Perro del Mars senaste, men den lade pappa beslag på...), blev det också.

Nu tänker jag inte skriva mer, då farmors dator är den långsammaste jag har suttit vid. Internet på mobilen är som en sprinterlöpare i jämförelse med den har snigeln, tyvärr är det ju relativt dyrt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar