tisdag 14 april 2009

Legalize it!

Expressen börjar, trots all sin värdelösa skvallerjournalistik, stiga så smått i mina ögon. Först den tidigare nämnda omröstningen om huruvida cannabis borde legaliseras här i Sverige, och nu det här: En så gott som helt neutral artikel (där de inte är sena att påpeka resultatet av omröstningen). Säga vad man vill om ämnet, men det är i mitt tycke riktigt bra att få till en debatt i frågan. En sansad sådan, inte präglad av myter och propaganda och okunnighet. Där nutida forskning som dödar alla myter faktiskt kan få en stor plats till skillnad från tidigare där den har blivit mer eller mindre nedtystad.

Och kommentarerna till artikeln (som inte helt oväntat långt överstiger 100) är lite smått roliga att läsa, alla okunniga människor som kommer in och dömer andra människor baserat på vad de har "hört" blir snabbt vad som populärt kallas ägda. Sen att vissa ganska uppenbart trollar (alternativt inte uppfann den djupa tallriken) är en annan femma, det kan man ha överseende med.

-----

Jag gillar även att spelmissbrukare heter ludomandanska, varför inte i Sverige också? Tyvärr är spelmissbrukare ett ord jag sällan använder, annars hade jag ändrat min vokabulär på stört! Det är ju så klockrent som det kan bli, när vi kör med mytoman, nymfoman (även om sexmissbrukare är frekvent också) och narkoman (knarkare eller helt enkelt missbrukare hör inte heller till ovanligheterna) borde ludoman vara det självklara steget. Får om inte annat kontakta Svenska Akademien och framföra min åsikt ifall ingen förändring sker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar