söndag 10 maj 2009

Psychobitch

Som tidigare nämnts vankades det släktkalas idag till min stora fasa. Nu blev det som tur var inte så illa, slapp alla kusiner och bara mormor och morfar fick den stora äran att hälsa på oss (mig). Tårtorna var goda dessutom, inget att klaga på där inte.

Karl hade match, så allesammans förärade Ekhagsvallen med ett besök. Underhållningsfaktorn var väl sådär, så jag och pappa satt mest och ironiserade över spelets kvalitet, samt snackade en hel del på låtsasdanska. Toppat med att lite lagom tyst håna en ganska usel spelare i motståndarlaget, som tidigare spelade i Ekhagen och var kass där men bytte klubb för att "Ekhagen inte tog tillvara på hans talang". När vi efter matchen kom hem skulle mormor och morfar åka hem.

Mormor: Hejdå David, nu får du festa riktigt hårt under slutet av terminen (här såg jag nog ut som ett frågetecken i ansiktet, det är ändå min lite lagom kristna mormor vi pratar om som lever ett stillsamt liv långt ute på landet).
Jag: Mmm...
Mamma: Jag skulle nog passa mig för att ge honom sådana råd.
Mormor: Nejdå, jag litar på David, han är så förståndig så.

Och här tänkte jag och garanterat även mamma något i stil med "Yeah right, hon skulle bara veta..."

Ja, det var väl allt av intresse från min söndag. Kan för övrigt stoltsera med att jag inte har börjat med svenskan än, jag lärde mig uppenbarligen ingenting från veckans utvecklingssamtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar