onsdag 6 maj 2009

And I should have thought of that

Ahlen har nyligen visat prov på stor framåtanda när han placerade den tidigare ifylla resvaneundersökningen från Jönköpings kommun i det medföljande svarskuvertet. Att det har tagit en dryg vecka att utföra denna handling, samt att det krävde ett påminnelsekort från kommunen, det är bara petitesser. Att gå till den relativt närliggande brevlådan för att posta brevet, det var lite för jobbigt.

Resvaneundersökningen skulle ifyllas så noggrant som möjligt, med detaljer om vilka resor man gjorde under en av de som tillhandahöll undersökningen utvald dag. För min del blev det en helt vanlig lördag. Det enda jag behövde fylla i var att jag några minuter innan 20 gick en två minuters promenad till Ebba. Någon hemresa fylldes inte i, då den skedde efter tolvslaget via en tripp ner till stan. Undrar förresten om de kan samköra register och dylikt, måste väl ändå se lite suspekt att en ung kille lagom sent en lördagskväll vandrar iväg till en jämngammal tjej utan att gå hem igen. Vad ska de tro om mig liksom? Att jag är en sådan där som sysslar med reproduktion före äktenskapet? Usch för sådana...

Jag känner i alla fall att informationen om min två minuter långa vandring verkligen kan bidra till att förbättra kollektivtrafiken i Jönköping.

2 kommentarer:

  1. Jag tror du just gjorde jönköpings kollektivtrafik en STOR tjänst :D

    SvaraRadera
  2. De måste undra något otroligt!

    SvaraRadera