lördag 23 maj 2009

...a must listen for sure

Från Shiny Toy Guns högst eminenta hemsida (även med objektiva ögon håller den hög klass):



Jag känner att det inte behövs någon motivering varför STG är så bra som de faktiskt är, den här bilden säger allt.

Och på tal om hemsidor, Sounds har precis alldeles nyligen äntligen blivit klar med sin nya, den finns att beskåda här. Ett enormt lyft uppåt måste jag säga att det är, även om jag är lite nostalgisk och saknar de klassiska TV-apparaterna. Trots denna avsaknad att den nya betydligt bättre, mer komplett framför allt och den har till och med länkar till fulöversättningar via Google Translate. Tydligen ska de turnera med Utan tvivel (eller var det Ingen tvekan de hette?), måhända spelar Ljuden sin eminenta låt Målad av antalet då. Känner dock ett stort hål inombords eftersom det uppenbarligen saknas en dansk översättning. Koreanska passar, men inte danska. Till min stora glädje hittade jag även ett geografispel på hemsidan. Ett klassiskt dartspel, där man kort och gott skulle pricka in ställena de ska spela på.

Och Sounds ska spela på Malmöfestivalen! Tack Thorsten för att du håller ögonen öppna, för det verkar bara stå på hemsidan. Dagen innan skolan börjar i höst, morgontåget 05.14 från Malmö C är lockande. Jag är så gott som på Stortorget/i Slottsparken redan nu. För att inte tala om Nettobutiken på tvärgatan till Istvedsgade, på lagom avstånd från Hovedbanegården. AiV från förra året kommer att toppas med hästlängder. Garanterat.

Och på tal om Sounds, nu är det mindre än tio dygn kvar till albumet släppt enligt nedräkningen. Jag kan knappt bärga mig, mina förväntningar är lika höga som, öh, Alge på en vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar