tisdag 25 augusti 2009

Den genialt forvovne og excentriske allerhelvedeskarl

Precis som jag har anat vill Pelle att jag på Scheeledagen ska berätta om den beryktade kemiolympiaden. Det gör jag med nöje, skulle jag vilja påstå. Redan nu planerar jag för en kavalkad i politisk inkorrekthet, eller åtminstone en kavalkad i sånt som inte är lämpligt inför en aula fullsatt med nior. Mitt krav för att ställa upp var att jag skulle få fria händer, vilket också beviljades. Frågan är hur mycket av mitt svängrum jag vågar utnyttja bara... Inte för att det kommer gå dåligt utan, och inte räknar jag med det heller, men jag tar gärna emot tips inför mitt framträdande. Jag vågar lova att det ska bli något annat än när herr L föreläser, det är ju inte för inte som jag numera titulerar mig allerhelvedeskarl.

6 kommentarer:

  1. Politisk inkorrekthet + kemiolympiad = klad david
    Jag hade helt klart velat lyssna. Har potential till att bli rätt epic.

    SvaraRadera
  2. Leif hade ett sådant föredrag förra året. Inget ont om det, det var bra och redogjorde noggrant vad det gick ut på. Däremot hade det en viss nördig stämpel på sig om man säger så, och de kan avskräcka högstadieelever präglade av dålig självkänsla och grupptryck. Därför ska jag ta mitt ansvar och belysa mer "högstadiecoola" sidor av olympiaden.

    SvaraRadera
  3. Dock tror jag din skola skulle uppskatta om du utelämnade delen som handlar om hur den irländske killen med tuppkammen pissade ut ur Trinity Colleges fönster...
    Inte för att Pelle skulle bry sig dock.

    SvaraRadera
  4. Jag som hade tänkt ha den som pricken över i:t. Jag hade tydligen fått bildbevis på det dessutom av en ren slump, märkte jag när någon taggade honom på Facebook.

    SvaraRadera
  5. Åh herregud, det är roligt på riktigt ju. Jag röstar för ppt-presentation. Du kan börja med de anständiga bilderna och låta det sakta men säkert flippa ur. Jag tycker det låter härligt Python-esque.

    SvaraRadera
  6. Tänka sig, det är precis så jag har planerat. Börja på toppen, och sedan sätta snöbollen i rullning, allt ackompanjerat av mer eller mindre anständiga bilder

    SvaraRadera