lördag 13 juni 2009

Seventeen and believed in just anything

Idag (eller igår om det ska vara korrekt rätt) var jag mer eller mindre tvungen att gå upp tidigt för att närvara vid treornas avslutning i kyrkan där jag sedermera skulle belönas med ett stipendium. Hade tänkt skriva lite längre om detta, men Flashback tog all min dyrbara tid. Att sitta lätt bakfull samt allmänt sliten raden framför eleverna från Energiprogrammet, som berusade från topp till tå utförde konstanta avgrundsvrål hela tiden under ceremonin, var väl dock inte jättebäst för mitt huvud. Jag hade gärna varit en av alla studenter kan jag tvivelsutan konstatera, de såg minsann ut att ha roligt. Möjligen med undantag för han som gick under namnet Tommy. Befann mig nämligen i matsalen på ED och tvingades lyssna på en mattants gamla anekdoter medan jag väntade på att treorna skulle äta upp så att Pelle kunde fotografera mig, Leif och Rikard. Vid det här laget var det inte bara energieleverna som vrålade, utan ungefär alla ("Vem vill vara JINGare? Ingen, ingen!" skanderades för att ta ett exempel). Då hörs plötsligt "Tommy har däckat!" följt av de fem klassiska handklappningarna sjungas ett bra tag. Stackars Tommy säger jag, däcka på sin student.

Sen såg jag den här stiliga bilen på väg till busshållplatsen innan avslutningsceremonin. Jag vill ha!


Imorgon (eller idag om det ska vara korrekt rätt) ska jag åka till Göteborg, för att träningslägra på Chalmers fram tills onsdag. Blir säkert kul, men om jag ska stå ut i ungefär fyra dygn med L kräver jag att bli överröst med SMS från mina kära läsare. Och att inte ha mitt nummer är ingen ursäkt, det tar man reda på i så fall på valfritt lämpligt sätt. Jag får se om jag skriver något här under lägret, annars kommer antagligen en sammanfattning efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar