måndag 1 juni 2009

Mailsvar

Som ni säkert har sett fick jag nyligen ett mail från Leif. En bild av det finns nedan:

Inte långt därefter kom ett svar:

Ahlens första tanke var något i stil med vilka religiösa tråkmånsar (Leif råkar vara mormon) han ska spendera i princip två veckor under sommaren med. Ahlens nästa tanke var att han skulle visa var skåpet ska stå, och minsann ge ett svar som heter duga. Inga stenkyrkor och rollspelsparodier där inte.

Följande mail blev mitt svar:


Hej!

David heter jag och bor i Jönköping. Har ganska exakt ett halvår kvar till min ärofyllda 18-årsdag. Två stora intressen för mig är fotboll och musik. Fotboll spelar jag inte aktivt längre på grund av en efterhängsen skada, men jag beskådar denna eminenta sport när tillfälle ges. Musikintresset visar sig främst genom att jag lyssnar på musik under i princip all min lediga tid. Har även inlett några väldigt temporära och halvhjärtade försök att börja spela ett instrument, men har inte riktigt haft tålamodet. Ofta kan man hitta mig läsandes nätbaserade tidningar med en kopp kaffe i handen, har utvecklat ett starkt beroende mot att hålla mig uppdaterad om vad som händer i omvärlden. Politik kan jag anse mig vara relativt intresserad av, stöder inte något parti men intresserar mig för olika politiska frågor. En hjärtefråga för mig är legalisering av cannabis, det logiska i dagens samhälle när forskningen hela tiden gör nya framsteg. På tal om forskning, ett aktivt ställningstagande för ateism är enligt mig det enda rätta. Att som elev på naturvetenskapliga linjen tro på vetenskapen anser jag vara en självklarhet.

Jag har också påbörjat nedräkningen till studenten. Visserligen är det drygt ett år kvar för min del, men ett stort lager alkohol bygger man inte upp på en dag med föräldrar ovilliga att langa. I värsta fall får väl vinbryggningen som jag deltar i temporärt omvandlas till champagneframställning nästa vår, även om jag hoppas att ett par resor till Tyskland ska lösa problemet.

Bilden jag bifogar visar mig i mitt rätta element, troligtvis funderandes på en slug mening på låtsas-danska att briljera med.

Får önska er lycka till!
David

PS. Hur tror ni möjligheterna för tyska temakvällar är under olympiaden? Korvgrillning inne på våra rum är väl dock inte att rekommendera då risken för kolmonoxidförgiftning är överhängande.


Måste själv säga att jag är väldigt nöjd med mailet. Om jag får skryta lite gillar jag skarpt hur jag verkar vara en snäll kille först, och sedan i en mening förändrar bilden av mig. Tänka sig, vad ska de tro om mig?

Sen bifogade jag ju en bild, kände att den gamla klassiska fårbilden passade alldeles ypperligt.

Ja, jag kan bara luta mig tillbaka och betrakta mig som nöjd.

3 kommentarer:

  1. Ahlen! Det här av otrligt underhållande!

    SvaraRadera
  2. Din vändning där vid poletik är mycket fin tycker jag. Du får se till att lära dom andra att brygga vin under tiden på utbildningslägret

    SvaraRadera