torsdag 4 juni 2009

Deine Augen

I tisdags.

Ahlen skyndar sig hem så snabbt han bara kan från skolan (visserligen efter att ha stannat där alldeles för länge utan att producera något av vikt), för att se ifall det fanns någon intressant post. Det ryktades nämligen att Sounds hade släppt album och att Ahlens förbeställda exemplar skickades iväg från andra sidan Atlanten redan föregående vecka. Till sin fasa upptäcker Ahlen att det inte fanns någon eminent avi på hans plats vid köksbordet, där den borde ha legat i så fall. Lite besviken konstaterar han att det väl dröjer någon dag till. Då säger mamma att det "har kommit något konstigt brev" till mig. Efter ett nonchalant "Jaha" till svar tar mamma fram en undangömd adresserad avi till mig, och frågar om jag vet vad det är som har kommit. Jag svarade att det antagligen var en skiva.

Mamma: "Jasså, men jag vill i alla fall vara med när du öppnar paketet, ifall det är något skumt"

Vad har jag egentligen gjort för att förtjäna den här behandlingen? Oh, right...

Och sedan visade det sig att det inte ens var någon högkvalitativ skiva, utan tydligen två kemiböcker som någon vänlig själ på ett förlag hade skickat till mig "enligt överenskommelse". Besvikelsen var stor. Besvikelsen är ännu större nu två dagar senare när skivan fortfarande inte kommit. Visst, den skulle ha stor negativ inverkanpå mitt fysikplugg, men även utan den har jag inte börjat än så det spelar nog ingen större roll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar