lördag 9 januari 2010

Det kom ett SMS till Ahlen

Mångtalet SMS har trillat in i min inkorg genom åren. En lagom stor minoritet har varit av underhållande karaktär, och några få har varit så roande att de har sparats. Allt för att de ska kunnas tas fram, och amusera mig när jag någon gång har mer tråkigt än normalt. Av alla dessa SMS, är det nog få som slår det som anlände i natt, det vill säga natten innan skolan börjar efter jullovet.

X (anonymiserar avsändaren av hänsyn till denne)
08-jan-2010 02.45

Ahledeeeedn, kom nyss hem o ärf packaaad?hurf fräscyh kommer jag vara imorgon du som vet allt???! =D

SMS:et i sig är väl inte något uteöver det vanliga, ett vanligt klassiskt fylle-SMS. Men. Vi snackar några timmar innan skolan börjar efter lovet, mitt i natten och dessutom en natt som råkar vara den stora festarnatten mellan torsdag och fredag. Då tas detta SMS till helt nya dimensioner, och detta kan nog bli en modern klassiker inom min bekantskapskrets. Åtminstone fram till i vår, när den annalkande studenten lär göra dessa incidenter mer frekventa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar