fredag 20 november 2009

Hårt mot hårt mot ensamheten

Ten...

Mitt ryggont börjar lindras en smula. Annars har jag mest känt mig som Gregor Samsa i Förvandligen de senaste dagarna, när jag liggandes på rygg nästan förgäves har sprattlat för att komma upp, allt för att undvika smärta. Precis innan vaccineringen för H1N1, som jag ändå tänkte skita i då jag finner den vara överskattad, onödig och höjd till skyarna av media, skulle komma igång blev jag sjuk i just samma influensa. Har inte fått det bekräftat det via provtagning, men min bror som var sjuk samtidigt med liknande symptom har däremot fått det. Och jag var borta från skolan kortare tid än vissa som har vaccinerat sig och fått biverkningar, en liten knäpp på näsan där. På tal om knäpp på näsan, för en knapp timme sedan fick jag näsblod för första gången i mannaminne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar