måndag 30 november 2009

Und wir erobern nun die Welt

När jag var på väg till och från banken idag för att starta konton och andra grejer som gör att man känner sig oerhört viktig, hade jag hela tiden som en svag doft av förbränd piptobak i näsan. Doften förstärktes logiskt nog ganska rejält när jag passerade en dam som bolmade friskt med sitt ihåliga rökdon i trä, men den fanns där även annars, dock mindre påtaglig. När jag hade hämtat cykeln min vid ED för att bege mig hemåt, så kände jag vid avfärd en kraftig lukt av etanol som översköljde mig å det grövsta. Två av varandra oberoende händelser, som jag väljer att se som ett tecken (givetvis ett tecken som någon gång kan bevisas vetenskapligt, något annat är otänkbart).

Nu jävlar kör vi, full fart!

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där med bankärenden på artonårsdagen. Grattis ännu en gång, till allt vad denna dag symboliserar och innebär!

    SvaraRadera
  2. Såg att jag visst var 16 minuter för sen med ovanstående kommentar. Lägg till ett "i efterskott" och allt blir i sin ordning.

    SvaraRadera